Sponsorer
Vi har store ambisjoner for hvordan vi kan løfte sponsorer, og har planlagt en rekke utvidelser som gir sponsorer bedre synlighet og klubben flere valg de kan tilby. I skrivende stund er disse de mest populære plassene å promotere sponsorer.
Moduler
Boksene i kolonnen lengst til høyre er den mest populære plassen å vise frem sponsorlogoer. Se tidligere tips om hvordan balansere logoer og ikke minst hvordan bruke de forskjellige modulene. Har klubben mange sponsorer, er det vanlig å gi de som betaler mest denne plassen og deretter plasserer en knapp som lenker til sponsorveggen der alle vises.
Sponsorvegg
Sponsorvegg er akkurat hva navnet tilsier; en side der alle klubbens sponsorer vises. I skrivende stund kan klubben dele opp sponsorer i tre forskjellige typer og fordelt på én vegg. Med typer mener vi størrelse på boksen som logoen vises i. Klubben velger selv om de vil gi sponsorene forskjellige størrelse på logoer, eller om alle skal være like store. Klubben velger også hva de tre typene skal hete. Noen bruker Generalsponsor, noen Hovedsponsor og andre partner eller samarbeidspartner. Dette avtales når nettsiden settes opp, men kan raskt endres ved å ta kontakt med oss.
Når en plasserer mange forskjellige logoer ved siden av hverandre er det viktig å balansere logoene. Ellers kan fort to like typer sponsorer får svært forskjellig størrelse på sin logo. Dette er en av mange ting vi hjelper våre klubber med frem mot lansering av deres nye Klubbnettside.
Sponsorlogoer kan enkelt lenkes til bedriftens nettside, både som modul eller i sponsorvegg. Vi har beskrevet hvordan du gjør dette nederst i dette innlegget.
Underside
Da de fleste klubber nøyer seg med å vise sponsorenes logoer og ev. lenker disse til deres nettsider, er det noen som tar det et skritt lenger. Å selge inn en dedikert underside (landingside) som forteller litt om sponsoren har vist seg å gi gode og målbare resultater. Hva du velger å plassere på sponsorens underside er naturligvis opp til klubben, men her er noen tips:
- Start med et fint bilde i toppen. Enten et proft foto fra leverandøren, eller kanskje et bilde av en representant fra klubben og sponsoren som viser det gode samarbeidet. Ikke bruke sponsorens logo i som hovedbilde i toppen. Klubbnettsde skalerer og tilpasser automatisk alle bilder som brukes som hovedbilde, og tekst og bilder blir sjelden seende fint ut.
- Skriv en kortfattet innledning om sponsoren. Hvem er de. Hva er unikt med dem og hvorfor sponser de klubben.
- Lag en liste opp sponsorens produkter/tjenester. Bruk listefunksjonen. Har sponsoren egne undersider som forteller om enkelttjenester eller produkter kan disse lenkes til direkte.
- Skriv et avsnitt om ev. fordeler klubben eller medlemmer får hos sponsoren. Er ikke dette avtalt med sponsor, gjør det, det øker suksessfaktoren for samarbeidet betraktelig.
- Bygg inn en måte å måle henvendelser som undersiden genererer.
- Ikke glem å ta ekstra betalt for denne type profilering.
Usikker hvordan tilpasse en skikkelig god underside for en sponsor? Kontakt oss via