Nettsidens primære oppgave
Nettsiden er klubbens ansikt utad. En plass der både medlemmer og lokalsamfunnet kan finne alt fra nyttig statisk info til inspirerende innhold. Alt innhold er offentlig og kan leses av hvem som helst, inkludet Google.
Kommersiell styrke
Med en oppdatert og ryddig Klubbnettside øker sjansen for rekruttering av både nye medlemmer og sponsorer, som styrker klubbens innteksgrunnlag. I tillegg integrerer Klubbnettside mot en rekke partnere som kan bidra til jevn inntekt.
Annonser via NIFs annonseplattform
Klubbnettside blir første rene nettsideløsning for idretten som tilbyr Norges Idrettsforbund sin nye annonseplattform. Plattformen tillater rekalmebyråer å plassere annonsebudsjettene til sine kunder hos NIF. Klubber med Klubbnettside kan skru på alt fra 1 til 5 typer annonser, og disse vises på forskjellige plasser på nettsiden. Løsningen blir lansert sammen med neste oppgradering av Klubbnettside.
Flere besøk = mer inntekt
Annonsene fungerer på samme måte som bildeannonser via f.eks. Google, Schibsted og Amdia; desto flere som ser og klikker på annonser, desto mer tjener klubben. Dette bør inspirere alle ildsjeler til å dele litt av innholdet de allerede deler på Facebook først på nettsiden. Interessant innhold på nettsiden deles deretter på Facebook.
Minumum 50% av annonseinntekter
Prinsippet er at mest mulig av inntektene skal tilbake til eieren av nettsiden. Til å begynne med vil dette si minimum 50 % tilbake til klubben. Etter hvert som bruken av plattformen øker, vil prosenten tilbake øke.